אודות אסם

פעילויות בינלאומיות

הרבה חזון, העזה ואולי אפילו חוצפה ישראלית היו בכדי להקים עוד בשנות ה-50 חברת בת מעבר לים. בתחילה היתה זו היענות לדרישת יהודי התפוצות לספק להם מגוון מוצרים כשרים וטעימים, אולם עם הזמן מצאה החברה דרכים לליבם של צרכנים נוספים מלבד שומרי הכשרות. כיום מפיצה אסם את מגוון מוצריה באמצעות מערך שווק והפצה מורכב ומתקדם הכולל מגוון חברות שווק ומותגים פרטיים בעולם כולו

 

לאתרי הפעילות הבינלאומית שלנו

 

veggiepatch             יtribehummusי                halsanskokי           יgardengourmetי 


אנגליה | שוק היצוא הראשון של אסם

כבר בתחילת שנות החמישים, החלה אסם לייצא את תוצרתה לאנגליה ובשנת 1959 הקימה את OSEM UK. מצויידת במחסן גדול ומשוכלל, בצי של משאיות ובצוות גדול ומקצועי של אנשי מכירות,


כבר בתחילת שנות החמישים, החלה אסם לייצא את תוצרתה לאנגליה ובשנת 1959 הקימה את OSEM UK. מצויידת במחסן גדול ומשוכלל, בצי של משאיות ובצוות גדול ומקצועי של אנשי מכירות,

הפכה OSEM UK ליבואן והמפיץ הגדול ביותר של מזון כשר באיים הבריטיים.

במקביל לפעילותה בשוק הכשר יצרה OSEM UK, עם השנים, קשרים מיוחדים עם קנייני הרשתות המובילות בבריטניה, ביניהן מרקס אנד ספנסר, טסקו, סיינסבורי ומוריסון. כחברה המחוייבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, הצליחה אסם לפתח ולמכור מוצרים ייחודיים לרשתות אלו, אשר שווקו תחת המותגים שלהן.
בעקבות כניסתה של נסטלה לאסם, והודות להתמחותה של OSEM UK בשוק האתני, קיבלה החברה גם את הזכות לייבא ולהפיץ את מוצרי נסטלה בעלי האופי האתני בשוק הרלוונטי בבריטניה.
 



ארה"ב | שוק היצוא הכשר הגדול ביותר

מאז ומתמיד ייחסה אסם חשיבות רבה לשוק הכשר בארצות הברית והיא פעילה בו החל משנות השישים המוקדמות. החברה הכירה בפוטנציאל הרב שיש למותגיה, למוצריה הייחודים, לאיכותם ולהכשר הגבוה שלהם בקרב אוכלוסיה גדולה ומגוונת זו,


מאז ומתמיד ייחסה אסם חשיבות רבה לשוק הכשר בארצות הברית והיא פעילה בו החל משנות השישים המוקדמות. החברה הכירה בפוטנציאל הרב שיש למותגיה, למוצריה הייחודים, לאיכותם ולהכשר הגבוה שלהם בקרב אוכלוסיה גדולה ומגוונת זו,

ושילבה את מאמצי החדירה שלה לשוק זה יחד עם המאמצים שעשתה לחדירה לשוק האמריקאי הכללי.

מתוך גישה זו, ולאור ההבנה כי ניתן להגיע להישגים אמיתיים רק עם נוכחות מקומית, החליטה החברה בשנת 1994 להקים חברת בת בארצות הברית - OSEM USA. התוצאות לא איחרו לבוא: OSEM USA מהווה כיום את הגורם המשמעותי ביותר העוסק בייבוא, שיווק והפצת מוצרי מזון מישראל בארה"ב. היא מגיעה ללמעלה מ-1,000 חנויות עצמאיות ועוד לכ-3,000 סופרמרקטים בכל רחבי ארה"ב. עם מיגוון המוצרים הישראליים האיכותיים והחדשניים שהיא מפיצה ומשווקת בארה"ב, הצליחה OSEM USA ליצור תחרות עזה ליצרני המוצרים הכשרים המסורתיים הפעילים בשוק האמריקאי מזה עשרות שנים, והפכה את קטגוריית המוצרים הישראליים לקטגוריה נוספת, העומדת בפני עצמה לצד המוצרים הכשרים המסורתיים.
אסם ארה"ב אמנם התמחתה בשוק הכשר והאתני, אך לא הסתפקה בכך. היא היתה לחברה הישראלית הראשונה שמכרה מוצרים במותג ישראלי מחוץ לשוק הכשר במיליוני דולרים בשנה.
 



חטיבת מזון מוכן

חטיבת המזון המוכן הוקמה בסוף שנת 2008, כדי לאפשר צמיחה ופריצה של אסם לשווקים בעולם באמצעות מוצרים בהם יש לה ייחודיות, והנותנים מענה לדרישה העולמית הגוברת והולכת למזון מוכן ואיכותי מן הטבע, בעל ערכים תזונתיים וקל להכנה.


חטיבת המזון המוכן הוקמה בסוף שנת 2008, כדי לאפשר צמיחה ופריצה של אסם לשווקים בעולם באמצעות מוצרים בהם יש לה ייחודיות, והנותנים מענה לדרישה העולמית הגוברת והולכת למזון מוכן ואיכותי מן הטבע, בעל ערכים תזונתיים וקל להכנה.

החטיבה פועלת במטה מצומצם, אשר מנווט את פעילות החברות בשווקים הבינלאומיים הקיימים והפוטנציאליים. היא אחראית על פעילותה של טבעול באירופה, על מפעל טבעול צ'כיה - וכן על פעילות טבעול בארה"ב תחת המותג Tribe ומפעלו הנושא שם זה בעיירה טונטון הסמוכה לבוסטון.
לרשות החטיבה עומדת תשתית לוגיסטית-שיווקית-מכירתית הפרוסה במדינות רבות באירופה, באלפי נקודות מכירה (באמצעות טבעול אירופה), ותשתית רחבה בארה"ב (באמצעות Tribe).

החטיבה מייצרת מוצרים מן הצומח, המשווקים תחת המותגים:
TIVALL GARDEN
GARDEN GOURMET
HALSANS KOK
VEGGIE PATCH

וסלטים ים תיכוניים תחת המותגים:
TRIBE
SABRA SALADS
YARDEN

החטיבה עוסקת גם בהעברת ידע בין טבעול וצבר לצורך פיתוח מוצרים חדשים, וכן עוקבת אחר התפתחויות בשוק המזון המוכן בעולם כדי לתת להן פתרונות הולמים.
בהתנהלותה מביאה טבעול לידי ביטוי מובהק את שאיפתה של קבוצת אסם כולה לתת מענה שלם, כולל ואיכותי, לטרנדים ולמגמות בתחום התזונה, בארץ ובעולם כולו. בריאות, הנאה ונוחיות - הן מילות המפתח, אשר הפכו את טבעול לבת בית בתפריט היומי של מיליוני צרכנים - בארץ ובחו"ל.

 

 

פעילות באירופה

 

פעילות טבעול באירופה הינה רחבת היקף, וכפולה בהיקפה מזו של טבעול ישראל. בתחומה היא החברה החדשנית והמובילה ביבשת.
מטה טבעול באירופה נמצא בעיר Zeist בהולנד ומונה, כמו בישראל, מנכ"ל האחראי על הפעילות בכללותה ואנשי כספים, שרשרת אספקה, מכירות ושיווק. המטה מכוון את פעילות הפיתוח של מותגי טבעול, צבר וירדן, כך שיתנו מענה שלם ואופטימלי לטעם ולהעדפה המקומיים בכל מדינה ומדינה כמו גם עוסק בתיאום ותכנון מול ישראל והמפעלים השונים בכדי להבטיח את רמת השירות הנדרשת. המכירות נעשות במדינות עצמן על ידי מנהלים מקומיים, עובדי טבעול אירופה. הדגש הוא במדינות טבעול העיקריות כמו טבעול הולנד, טבעול גרמניה, טבעול שבדיה וכו'.

 

 

אזורי הפעילות באירופה

 

הפעילות המסחרית של טבעול מתרחשת בארבעה אזורים עיקריים:
הולנד - בה יש לטבעול קשרים עסקיים הדוקים עם הרשת המובילה אלברט היין, והן משווקות יחד מותג משותף בשם טבעול אלברט היין. מחזור הפעילות בהולנד הסתכם בכ-60 מליון ש"ח.
סקנדינביה - הפעילות בשבדיה, פינלנד ונורווגיה, מתבססת על מותג HALSANS KOK (מטבח בריא), שנרכש בשנת 2006. טבעול הכפילה את מכירות המותג מאז רכישתו והוא כיום המוצר המוביל במדינות אלה. היקף המכירות הסתכם ב- כ 50 מליון ש"ח.
אנגליה - מדינה זו מהווה את השוק הגדול באירופה במזון מן הצומח. עיקר הפעילות בה הינה במסגרת מותג פרטי של לקוחות טבעול. לאחרונה החלה טבעול לשווק מוצריה תחת המותג Garden Gourmet אשר משווק במקביל מוצרים גם למותג הפרטי.
שאר אירופה - ובכלל זה גרמניה, שוויץ, בלגיה ואיטליה - ברובן משווקים מוצרי טבעול תחת שם המותג Garden Gourmet וגם באמצעות שותפים מקומיים (בשוויץ ובאיטליה).
בנוסף, אחראית טבעול על מותגי צבר וירדן באירופה:
Sabra Salads הינו המותג באמצעותו משווקים סלטי צבר באירופה. בהולנד מותג זה נמצא בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות.
Yarden UK חברת השיווק ירדן נרכשה ובשיתוף עם אסם UK משווקת את סלטי צבר באנגליה.
Yarden France - מותג הנמכר בצרפת בשותפות עם גורם מקומי.

 

 

מפעל טבעול צ'כיה

 

במאי 2007, חנכה החטיבה את מפעל טבעול צ'כיה הנמצא בעיירה טפליצה. המפעל ממוקם על שטח של 42 דונם, ועליו 8,000 מ"ר של שטחי ייצור ומשרדים וכן 1,000 מ"ר שטחי לוגיסטיקה.
ההחלטה על הקמת המפעל נבעה מהצורך בהרחבת הייצור, כתוצאה מהצמיחה המואצת בפעילות טבעול בשנים האחרונות. הקמתו של מפעל נוסף של טבעול באירופה, נעשתה בראש ובראשונה בכדי לעמוד בקצב הצמיחה של טבעול בעולם – ולספק כושר יצור נוסף. בנוסף, עצם הימצאות המפעל באירופה אפשר לטבעול להתקרב אל שווקי הייצוא העיקריים שלה במערב אירופה ולשפר את כושר התחרות שלה מול המתחרות האירופאיות. המפעל בצ'כיה מאפשר הגעת מוצרים תוך 24 שעות לכל יעד באירופה.
מפעל טבעול צ'כיה תוכנן מראש לנפח ייצור גדול, ולכן הוקמו במקום תשתיות רחבות שיאפשרו, בזמן קצר יחסית, אף להגדיל את קווי הייצור. כיום פועל במפעל קו ייצור אחד, אשר מייצר בעיקר מוצרי מנה עיקרית, כגון שניצל, המבורגר, קציצות ועוד. במפעל מועסקים יותר מ-100 עובדי ייצור, וכן אנשי מקצוע מתחום הניהול, ההנדסה, בקרת האיכות וכיו"ב. בשנת 2011 יופעל קו יצור נוסף, כדי לספק את הביקושים.
המפעל בצ'כיה עומד בסטנדרטים היגייניים מחמירים ביותר. תכנונו הקפדני מבטיח שמירה קלה ונוחה על רמת ניקיון והיגיינה, תוך יצירת בידול בין האזורים השונים במפעל.

 

 

פעילות בארה"ב

 

טבעול רכשה בסוף 2008 את חברת Tribe ואת חברת Veggie Patch האמריקאיות.
עסקי שתי החברות אוחדו, בכדי שייהנו מיתרונות הסינרגיה ביניהן אם בתחום הניהול המשותף דרך המכירות, הייצור, ההפצה וכד'.

Tribe עוסקת בייצור ושיווק של סלטים ים תיכוניים פופולריים בשוק האמריקני, הכולל בעיקר מיגוון סלטי חומוס. בכך היא נותנת מענה מגוון ואיכותי לטרנד המזון האתני, כמו גם למגמות הבריאות, הבולטות בתחום התזונה. החברה משווקת את מוצריה והן את המותג Veggie Patch ׁ(שם מותג של טבעול בארה"ב המיוצר בישראל ובצ'כיה).
החברה הינה השנייה בגודלה בארה"ב בתחומה, והיא פועלת מהעיירה טונטן, מסצ'וסטס. היא החלה לייצר את מוצרי החומוס שלה בשנת 1994, ובתוך שנתיים הפכה למובילת הקטגוריה באמריקה. ייחודו של חומוס Tribe הוא בכך שאינו מכיל חומרים משמרים.

ל-Tribe שני קווי ייצור של מוצרי חומוס:
חומוס קלאסי - אותו היא מייצרת זה שנים ארוכות.
Tribe Origins - הדומה יותר בטעמו לחומוס הישראלי ועליו תוספות שונות (Toppings). את הקו הזה פתחה לאחרונה צבר במפעל Tribe, כדי לענות על ביקוש הולך וגובר גם לחומוס עם תוספות.

Veggie Patch יצרנית ומשווקת תחליפי בשר מצוננים, נועדה לתמוך באסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות של פעילות טבעול בארה"ב. רכישת החברה סיפקה לטבעול פלטפורמת פריצה לשוק תחליפי הבשר המצונן והקפוא בארה"ב, שהיקפו נאמד בכ-600 מיליון דולר. כדי לשפר את איכות המוצרים המשווקים בארה"ב, סגרה טבעול את קו הייצור המיושן של Veggie Patch, וכיום כל המוצרים המשווקים תחת מותג זה מיוצרים על-ידי מפעלי טבעול בישראל ובצ'כיה.
בהקשר זה חשוב לציין, כי למרות העובדה שכ-60% ממכירות טבעול מבוצעות מחוץ לתחומי ישראל, בשוק האמריקאי (שהוא הגדול והמפותח ביותר בתחום תחליפי הבשר), לא היתה לטבעול נוכחות כלל.



השוק הכללי

ב"כפר הגלובלי", בו השווקים פתוחים כמעט בפני כל - מתמודדת אסם מול ענקיות מזון בינלאומיות, בניסיון לייצר לעצמה יתרון יחסי. למרות הבדלי הטעמים, המרחק, עלויות המשלוח, המכסים וההיטלים, יותר מ- 50% ממכירות הייצוא של החברה,


ב"כפר הגלובלי", בו השווקים פתוחים כמעט בפני כל - מתמודדת אסם מול ענקיות מזון בינלאומיות, בניסיון לייצר לעצמה יתרון יחסי. למרות הבדלי הטעמים, המרחק, עלויות המשלוח, המכסים וההיטלים, יותר מ- 50% ממכירות הייצוא של החברה,

הן דווקא בשוק הכללי הבינלאומי.

כך, למשל, הצליחה החברה לאתר ולפתח מענה לצורך שקיים בעולם למוצרים ללא גלוטן: קרקרים, כעכים, מנות חמות, עוגות ומוצרים נוספים המיועדים לבעלי צרכים מיוחדים ונמכרים תחת מותגים של חברות שונות ברחבי העולם.
כמו כן, פיתחה אסם בעבודה רבת שנים, גם שוק יציב וגדול לקרקרים הייחודיים שלה, הנמכרים כיום ברשתות מובילות בגרמניה, אנגליה, צרפת, הולנד ושוויץ.
באופן דומה הפכה אסם את הפתיתים האפויים החביבים, שהיו מוכרים לכל ישראלי גם כ"אורז בן גוריון", ל"קוסקוס ישראלי" המוגש במסעדות צמרת בכל רחבי ארה"ב והעולם כולו, את מרקי 10 ללהיט ענק בקרב האנגלים ואת עוגות "הבית" לפריט מוכר במזווה של בית יווני טיפוסי.