סלטי צבר

סלטי צבר

סלטים עושים באהבה
חברת סלטי צבר הוקמה בשנת 1982 ע”י משפחת ינקו, שהיתה מהחלוצות בתחום הסלטים בארץ.
בשנת 1997 רכשה חברת אסם-נסטלה, באמצעות חברת טבעול, 51% ממניות החברה.
בשנת 2000 הושלמה רכישת מלוא הבעלות של החברה והוצב יעד מאתגר במיוחד – נטילת המובילות בשוק הסלטים.

ההנהלה החדשה של חברת סלטי צבר הנהיגה סטנדרטיים בינלאומיים המקובלים בחברת האם אסם-נסטלה, בכל תחומי העשייה בחברה: בתהליכי הייצור, באבטחת איכות המוצרים, בפיתוח מוצרים ובניהול. השינויים נעשו תוך שמירה על אופייה המשפחתי של החברה ומיקוד החברה והתמחותה בתחום הסלטים. בנוסף, גיבשה ההנהלה את חזון החברה – להעניק לצרכן את החוויה האולטימטיבית, הטעם האמיתי של חומוסיות וסלטים אותנטיים.

אבני דרך
לאורך השנים, צבר פעלה עפ”י החזון ועמלה רבות בחיפוש ובפיתוח של חומוס וסלטים אותנטיים. להלן אבני דרך, שהובילו את סלטי צבר למעמדה כיום, כמובילת שוק החומוס והסלטים בישראל:

חומוס עם תוספות – בשנת 2000 השיקה צבר קטגוריה חדשה – “חומוס עם תוספות” (צנובר, גרגירים, זעתר וכו’) שעד לאותו זמן הוגש רק במסעדות.

מלך החומוס – בשנת 2003 פיתחה צבר סדרה חדשה של חומוסים כמו בחומוסיות אמיתיות – “מלך החומוס”. על מנת ללמוד את סוד הטעם האמיתי והכנתו של החומוס המושלם, הסתובב ברחבי הארץ צוות של אנשי שיווק וטכנולוגים שביקר בכ- 35 חומוסיות אותנטיות. האתגר היה לייצר חומוס בטעם ובאיכות של חומוס טרי אבל בעל אורך חיים של 30 יום! לאחר תהליך פיתוח ארוך הושקו שורה של מוצרים מנצחים בטעם ובמרקם.

ניהאד הירדני – בשנת 2007 צבר הרחיקה עד ירדן בחיפוש אחר חומוס אותנטי משובח והשיקה את החומוס של ניהאד הירדני, כולל פתיחת חומוסייה לניהאד הירדני בארץ. צוות של צבר יצא לירדן, ביקר בחומוסיות שונות וטעם בכל חומוסייה את מנת הבית עד שהגיע לחומוסייה שמגישה חומוס המצטיין בטעמו המשובח – החומוסייה של ניהאד אלחן, שנמצאת בשוק בעיר העתיקה שברבת עמון.

סלטי השף – בשנת 2009 השיקה צבר סדרת סלטים חדשה – “סלטי השף” – במהלך שיווקי מקיף שבמרכזו חיבור עם השף רפי כהן. הסלטים בסדרה שומרים על השילוב המנצח בין מתכונים מסורתיים, הקפדה על חומרי גלם מעולים כגון חציל בלאדי וייצור הנשען על שיטות עבודה מבית סבתא. העבודה המשותפת בין סלטי צבר לרפי כהן הולידה מוצרים אותנטיים ואיכותיים שהביאו את הטעם של המסעדה לכל בית בישראל.

חברת סלטי צבר, כמובילת השוק, לוקחת על עצמה תמיד את המשימה להיות גורם מפתח בהגדלתו ולהביא עניין חדש לצרכנים.
צמיחתה של סלטי צבר לאורך השנים הובילה להקמתו של מפעל חדש בקרית גת בהשקעה של 100 מיליון ₪. המפעל תוכנן באמצעות צוותים טכניים מסלטי צבר, אסם ונסטלה והציב סטנדרטים חדשים למפעלי מזון בישראל. צבר בחרה להקים את המפעל בקריית גת לאור בקשת גורמי ממשלה לעזור ולסייע לתעסוקה באזור.

ההצלחה ברחבי העולם
הצלחת סלטי צבר חרגה אפילו מגבולות המדינה והצליחה “ללמד” את האירופאים לוותר על הסכין והמזלג ולנגב חומוס מהצלחת בעזרת פיתה. המכירות התבצעו תחילה בעיקר לשוק היהודי באנגליה, אך כיום ניתן למצוא את סלטי צבר, המשווקים תחת המות, SABRA ברשת השיווק המובילה “דה לז'” בבלגיה, ברשת “אלברט היין” בהולנד, ברשתות “אושן”, “קרפור” ו”מונופרי” בצרפת, וכן ברשתות המזון המובילות באנגליה “טסקו”, “סנסבורי” ו”סייפווי”. בסלטי צבר רואים בהתמקדות בייצוא צעד אסטרטגי לטווח ארוך, לטיפוח פוטנציאל השוק הענק למוצרי צבר בחו”ל.

סוד הטעם
הטעם של החומוס ושל הסלטים של צבר הוא תולדה של ארבעה מרכיבים מרכזים:
• מיומנות של למעלה מ-30 שנה בהכנת חומוס וסלטים, תוך פיתוח תהליכים טכנולוגיים וציוד ייעודי המאפשר לייצר חומוס וסלטים אחרים בטעם ובמרקם הדומה לאלו המוכנים בחומוסיות ובמסעדות אותנטיות
• השקעה מתמשכת בפיתוח מוצרים
• היכרות מעמיקה עם ציבור הצרכנים והעדפותיהם תוך דיאלוג שוטף עימם
• השקעה בהון האנושי
כשלכל אלה מתווספת העשייה באהבה, של כל העוסקים במלאכה במשפחת סלטי צבר, התוצאה היא חומוס וסלטים משובחים. כי צבר עושים באהבה או לא עושים בכלל.