החל מינואר 2020 מוצרי המזון בישראל יקבלו סימונים חדשים שמציגים את תכולתם. איך מתמודדים עם שפע המידע? וכיצד תקבלו החלטות נכונות בנוגע לצריכת המזון הביתי שלכם? אספנו עבורכם את כל מה שאתם חייבים להכיר רגע לפני שהרפורמה החדשה יוצאת לדרך.

בינואר 2020 נכנס לתוקפו  חוק סימון מוצרי מזון, אשר מחייב את כל יצרני המזון לסמן בחזית האריזה במדבקה אדומה, אם המוצר מכיל כמות גבוהה של שומן רווי, סוכר ונתרן. מטרת הסימון היא לאפשר לכולנו לקבל החלטה מושכלת באשר לכמות הנכונה לצרוך מהמוצרים השונים. שכן, ניתן לומר כי ברב המקרים ובדומה לכל תחומי החיים, פתרון מושלם הוא לא הימנעות – אלא מינון מדויק ונכון.

ככה שומרים על מידה

סימון המוצרים בהם נמצאת כמות גבוהה יחסית של שומן רווי, סוכר ונתרן ייעשה על ידי מדבקה אדומה בהתאם ל-100 גרם מוצר. לכן, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא להבין מהו גודל המנה האידיאלי או המומלץ ממוצר זה. ברוב מוצרי אסם, תוכלו למצוא בקלות המלצה לגודל מומלץ של מנה, וכך להבין האם היא חורגת מ-100 גרם או לא. חשוב לשים לב שברוב המקרים המנה האידיאלית ברבים ממוצרי המזון נמוכה מ-100 גרם.

לא לשכוח לגוון

עיקרון בריאותי נוסף שחשוב לזכור כשזה מגיע לצריכת מזון הוא גיוון. על מנת להזין את גופכם בתזונה מאוזנת, כדאי לשמור על צריכה של מוצרים ממגוון סוגים, ובעיקר: ירקות ופירות, חלבונים מהחי והצומח, פחמימות מדגנים מלאים, סיבים תזונתיים ושומנים טבעיים. כדי להרכיב תפריט מגוון ומאוזן, תוכלו להיעזר בטבלת הרכיבים אשר נמצאת על גב האריזה של כל מוצרי אסם.

לא רק מזון: זכרו להרבות במים וספורט

כדי לשמור על מידה בכל הקשור לתזונה שלכם, כדאי לכלול הרבה מים בתפריט היומי שלכם. כדי לרענן ולגוון תוכלו להוסיף לבקבוק המים שלכם חתיכת פרי, לימון או נענע וליהנות ממשקה בריא בטעמים מגוונים. כמו כן, זכרו כי אורח חיים בריא כולל פעילות גופנית. אך גם כאן, חשוב מאוד לשמור על מידה. העמסת פעילות גופנית עשויה לגרום לבעיות גופניות, וההמלצה היא להקפיד על לפחות  150 דקות בשבוע של הפעילות המועדפת עליכם.

לסיכום, ההמלצה שלנו אליכם היא להחליט לגוון ולהעשיר את תפריט המזון שלכם, לקחת חלק פעיל בקריאת והבנת המוצרים שאתם קונים – ולקבל החלטה מיטבית, מאוזנת ומגוונת!