בשנים האחרונות חלה עלייה בביצוע אימונים גופניים בשעות הפנאי גם מחוץ לחדרי הכושר. ניתן לראות עלייה בהשתתפות של גברים, נשים ואף ילדים באירועי ספורט שונים כמו מרוצים, אימוני אופניים בטבע ואף ריצה מהנה בפארקים העירוניים.

מחקרים רבים מציגים את תרומתה של הפעילות הגופנית לבריאות הכללית, לאיכות חיינו ולאריכותם, כך שמדובר בזמן איכות ובהשקעה משתלמת.

ומה לגבי התזונה? השילוב של תזונה נכונה עם פעילות גופנית הוא מתכון לאורח חיים בריא ומאוזן.

הקפדה על תזונה מתאימה מבחינת איכות והרכב המזון, גודל ועיתוי הארוחות, חשובה כדי להפיק את המרב מהאימון הגופני והתאוששות ממנו.

חשוב לזכור כי רובנו לא מבצעים אימונים גופניים עצימים ותחרותית ולכן לרוב אין להגדיל את צריכת כמות המזון או לאכול מזונות ייעודים לספורטאי מקצועיים. עם זאת יש מספר כללים חשובים שכדאי לזכור באימונים שגרתיים לשמירה על אורח חיים בריא.

בסמוך לאימון, מומלץ לצרוך מזון המכיל פחמימות לאספקת אנרגיה זמינה ולהמעיט בשומנים ובסיבים תזונתיים כדי להימנע מאי נוחות במערכת העיכול. מכיוון שבזמן הפעילות הגופנית פוחתת זרימת הדם למערכת העיכול וכדאי לאכול מזון שאינו דורש זמן עיכול רב. דוגמאות: בננה או פרוסת לחם או קרקר עם דבש או 2 תמרים. כמו כן, חשוב להקפיד על שתיית מים מספקת לאורך היום. אספקת נוזלים הינה חשובה למניעת התייבשות ולחיוניות במהלך האימון.

במהלך האימון, במידה והפעילות נמשכת עד שעה לרוב אין צורך במילוי מאגרי האנרגיה או החזרת מלחים. שתיית מים לאורך האימון במיוחד בתנאי מזג אויר חמים הינה מומלצת.

לאחר האימון, חשוב לצרוך ארוחה שמטרתה חידוש מאגרי האנרגיה, התאוששות טובה של הגוף ושיקום ועידוד תהליכי בנייה של השריר לאחר האימון. כדי להשיג מטרות אלו מומלץ לספק רכיבי מזון חיוניים לבנייה והתחדשות. ארוחה זו תכלול חלבונים, פחמימות, שומן מהצומח, ירקות כמקור לוויטמינים ומינרלים, וכמובן מים. כלומר ארוחה המכילה את כל קבוצות המזון.