השקת קרן אסם שדרות להכשרה טכנולוגית ופיתוח התעשייה

2024-03-27

אסם נסטלה הקימה את קרן אסם שדרות בשווי מיליוני שקלים לחינוך טכנולוגי ופיתוח התעשייה בשדרות. הקרן פועלת בשיתוף עיריית שדרות ומוסדות אקדמיים, במטרה ליצור הזדמנויות קריירה חדשות לתושבי העיר למען עתיד טוב יותר.
בשלב הראשון הקרן תעניק עשרות מלגות לימוד בכל שנה לסטודנטים שמתכננים ללמוד לימודי הנדסה וטכנולוגיה ולהשתלב בתחום התעשייה באזור הדרום, ותציע מסלול הכשרה ייחודי, "מלימודים לתעשייה", שישלב התמחות מקצועית לסטודנטים משדרות במפעלי הדרום.
הקרן כוללת תכנית מלגות במוסדות אקדמיים, מסלולי תעודה להנדסאים וטכנאים, קורסים מקצועיים ותכניות לימודי תעודה לטכנאים/הנדסאים. 

בשלבים הבאים, יוצעו מסלולי לימודים ייחודים במוסדות האקדמיים בעיר וכן תוצע תכנית התמחות ללימודי תעודה. 
כמו כן, הקרן תסייע ביצירת פרויקטים לחינוך טכנולוגי- תעשייתי במוסדות הלימוד השונים בעיר ובהם, לימודי תעודה להנדסאים וטכנאים והכשרות מקצועיות טכנולוגיות.  
ההשקעה של הקרן בחינוך הטכנולוגי תפיח מסר של תקווה, טיפוח ויצירה של עתיד פרודוקטיבי וחדשני בקרב הדור הצעיר בשדרות והוא יאפשר לצעירי שדרות הזדמנויות תעסוקתיות עתידיות בתחומים הכי נחוצים לתעשייה בישראל.

מפעל אסם שדרות, פועל בעיר כבר למעלה ל-40 שנה והוא ההוכחה לכך שתעשייה מקומית חזקה מסייעת ליצירת עתיד טוב ובטוח יותר לקהילה שבה היא פועלת, והשכלה טכנולוגית מאפשרת לאותה קהילה גם להתפתח מקצועית ואישית בעולם התעשייה המתקדמת וגם להוביל קדימה את התעשייה הישראלית. 
לכן, קרן אסם שדרות מביאה עימה גם תקווה חדשה לעתיד טוב יותר לתושבי העיר וגם חיזוק יכולות הייצור המקומיות לטובת המדינה כולה. 

אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה: "אסם ושדרות הולכות יד ביד כבר שנים ארוכות, ואנחנו מחויבים לעתיד העיר ותושביה. זוהי השעה שבה התעשייה המקומית יכולה וצריכה לקחת תפקיד משמעותי בתרומה לחוסן המקומי, וקרן אסם שדרות היא ציר משמעותי במחויבות שלנו לדור העתיד של שדרות. אני פונה לתושבי שדרות ומזמין אותם להצטרף אלינו, עולם התעשייה המתקדמת מבטיח הזדמנויות לתעסוקה יציבה בסביבת עבודה מרתקת ומתחדשת, בעבודה שיש בה שליחות לאומית אמיתית. 

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "הקמת הקרן על ידי חברת אסם היא צעד חשוב ומבורך לצמיחת העיר. המטרה העיקרית של הקרן היא לסייע לדור העתיד בעיר ואני סבור כי הקרן תסייע לתושבי העיר ותפתח את התעשייה הטכנולוגית אשר כבר קיימת כאן עוד יותר."

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״קרן אסם שדרות לחינוך טכנולוגי הנה אחת מהיוזמות המבורכות ביותר באזור בשנים האחרונות. החינוך הטכנולוגי הנו הבסיס לכל תעשייה מצליחה ואני מקווה ומאמין כי קרן זו תכשיר בהצלחה את דור העתיד של התעשייה בדרום בכלל ובפריפריה בפרט. גם אנו בהתאחדות התעשיינים משקיעים משאבים רבים בפיתוח והגדלת היקף החינוך הטכנולוגי בישראל, מתוך הבנה כי אם ברצוננו לראות את התעשייה הישראלית צומחת, עלינו להשקיע בהכשרת כוח אדם במקצועות התעשייה״.

 

 

שיתוף ברשתות חברתיות